Levering og retur

Levering og retur

Leveringsbetingelser

Lagervarer sendes normalt innen 1 virkedag. Vi forsøker naturligvis å sende samme dag, men dette avhenger av sesong, bestillingstidspunkt og lignende. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmåte du velger. Sjekk Ordrebekreftelsen din for nærmere detaljer. Tidspunktet du bestiller avgjør naturligvis når vi kan plukke, pakke og sende din ordre.

Angre på kjøp

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Det blir derfor sendt ut informasjon om angrerettloven via e-post ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Vi anbefaler å vise god omsorg for originalemballasje/salgsforpakning hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

•Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)

•Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)

•Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)

•Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

•Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp, så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Du kan angre på ditt kjøp uten å oppgi den bakenforliggende årsak til oss. Vi må derimot få beskjed om at du angrer deg iht. angrefristloven, snarest eller innen rimelig tid, etter at du har tatt avgjørelsen om å angre. Ta gjerne kontakt pr. telefon eller epost.